Dlaczego kalibracja sprzętu pomiarowego nie jest traktowana jako naprawa i należy ją systematycznie wykonywać?
Proces Normalnej Eksploatacji
Sprawdzenie i kalibracja to proces wynikający z normalnego i poprawnego użytkowania każdego instrumentu pomiarowego. Taki sprzęt pracując podlega w naturalny sposób wpływom czynników zewnętrznych, co powoduje zmianę pierwotnych ustawień i w konsekwencji błędne wskazania. Okres eksploatacji sprzętu, po którym wymagana będzie kalibracji uzależniony jest głównie od warunków pracy, jak o niego dbamy (także podczas transportu) i może wynieść od kliku tygodni do kilku miesięcy. A więc kalibracja nie jest naprawą, a normalnym procesem eksploatacji sprzętu.
Dlaczego kalibracja jest tak ważna i warto za tę usługę zapłacić?
Błędne wskazania instrumentów pomiarowych narażają użytkownika na kosztowne poprawki i utratę zaufania ze strony inwestora. Podczas użytkowania należy systematycznie kontrolować, sprawdzać poprawność pomiarów i w przypadku problemów korzystać z usług serwisowych, usługi kalibracji.
Szczególnie w przypadku laserów wielopłaszczyznowych wymagana jest pełna kalibracja – czyli nie tylko ustawiania linii poziomu, pionu ale przede wszystkim położenia płaszczyzn względem siebie. Jest to czasochłonny i dość skomplikowany proces, wymagający specjalistycznego sprzętu (Octopus Prime kolimator 3D), oraz doświadczenia i wiedzy specjalistów. Usługa kalibracji 3D wchodzi w skład naszej oferty serwisowej, jest to usługa płatna.
Jak Nivel System dba o Komfort Klientów?
Nivel System dokłada wszelkich starań, aby zapewnić swoim klientom komfort i pewność w zakresie kalibracji. Serwis oferuje bezpłatną kalibrację w okresie do 3 miesięcy od zakupu nowego sprzętu, jeśli stwierdzono wadliwe pomiary. Dzięki temu zapewniają wysoką jakość i profesjonalizm swoich usług serwisowych.
Sprawdź ofertę Nivel System: Niwelatory/Lasery
Tomasz Boś – Dyrektor ds. budownictwa w Nivel System
- Tel. kom.: +48 604 521 971
- E – mail: tbos@tpi.com.pl
Absolwent Politechniki Lubelskiej w Lublinie (Budownictwo) oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Marketing). Od 2007 roku odpowiedzialny za kierowanie działem Budownictwo w firmie TPI. Ukierunkowane wykształcenie, doświadczenie we współpracy z klientem na rynku budowlanym, udział w licznych szkoleniach w kraju i zagranicą w charakterze słuchacza i wykładowcy oraz przeprowadzone wdrożenia i projekty dostarczyły najwyższych kompetencji w zakresie rozwiązań pomiarowych zwiększających efektywność prac budowlanych.